AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

PREPLACH A VÝMENA OLEJA

Najčastejšie poruchy 

V MENIČI KRÚTIACEHO MOMENTU

Najbežnejším príznakom poruchy meničakrútiaceho momentu sú vibrácie vozidla, ktoré sa zvyčajne zvýrazniazrýchlením v plynovom bode medzi 80 a 100 km / h, pričom zmiznú, ak budú naďalej zrýchľovať.

ZLÁ ÚDRŽBA BOXU

Udržiavanie správnej hladiny oleja nám pomôže vyhnúťsa poruchám, ale ak je hladina kvapaliny ATF (špecifická pre zmeny) nízka vprevodovke, olejové čerpadlo bude ťahať vzduch spolu s tekutinou, ktorávytvorí bubliny vo vnútri hydraulického okruhu. Je nevyhnutné zvoliťsprávny olej pre prevodovku. Použitie nesprávnej kvapaliny môže spôsobiťnielen zlú kvalitu pri vykonávaní zmien, ale môže tiež viesť k poškodeniu prevodovky, čo môže viesť k veľmi nákladným poruchám.

ZLÉ ELEKTRONICKÉ RIADENIE

Akákoľvek chyba v meraní senzorov, aleboelektrohydraulického modulu, ktorý riadi otváranie ventilov, spôsobí, že sabox dostane do tzv. Núdzovej fázy.

PORUCHY V SOLENOIDOVÝCH VENTILOCH

Najbežnejšie príznaky poruchysolenoidového ventilu sú núdzová fáza s poruchovými kódmi týkajúcimi sasolenoidových ventilov a údermi pri zmene prevodového stupňa. Tentopríznak sa zvyčajne vyskytuje, keď tento pochod vstupuje, aj keď je vypnutý.

ROZBITIE BUBNA

Zaznamenáme , že zmenatrhne, a dokonca nám neumožňuje zmeniť prevodový stupeň. Tiež zvýšeniemaziva, ktoré spôsobí, že systém vstúpi do núdzovej fázy.

PORUCHY OLEJOVÉHO ČERPADLA

Ak čerpadlo zlyhá a nevysiela dostatokmaziva, v skrinke nebude hydraulický tlak a prevádzka nebude správna.

Druhy automat. prevodovky a ich údržba

ROBOTIZOVANÁ PREVODOVKA

Keďže je robotizovaná prevodovka veľmi podobná manuálu, nevyžaduje oproti

nemu ani zvlášť zvýšenú starostlivosť. Pokiaľ nie je výrobcom stanovený interval

výmeny oleja v prevodovke, tak ho meňte po 200 000 km (rovnako ako u

manuálnych skríň). Opotrebením potom odchádza spojka, jej cena je ale rovnaká

ako u rovnakého vozidla s manuálnou prevodovkou.

PREVODOVKA S HYDRODYNAMICKÝM MENIČOM

Klasické automaty sa väčšinou vyznačujú mimoriadne dlhou životnosťou, je

však potrebné v nich pravidelne meniť olej. Odporúčaný interval výmeny oleja je

väčšinou 60 000 km alebo 4 roky podľa toho, čo nastane skôr. Pokiaľ výrobca

vozidla udáva, že je olejová náplň doživotná, potom vedzte, že tým životom je

myslená iba dvojročná záruka a zanedbávanie výmen oleja môže viezť až k

zničeniu prevodovky.

DVOJSPOJKOVÁ PREVODOVKA

Dvojspojkové prevodovky sa dajú všeobecne označiť za spoľahlivé, zlyhať v nich

ale môžu spojky v prípade, že nie je v prevodovke pravidelne menený olej, alebo

sa jedná o tzv. Suché spojky. Pri prevodovkách so suchými spojkami sa

odporúča meniť olej po 60 000 km, v prípade mokrých spojok potom po 120

000 km. Viac informácií o spoľahlivosti DSG nájdete v už spomínanom

samostatnom článku o DSG.

PREVODOVKA CVT

CVT prevodovky sú dnes považované za takmer bezporuchové. Príliš im, ale

nesvedčí dlhodobé cestovanie ustálenou rýchlosťou, alebo ťahanie ťažkých

prívesov. Olej v prevodovke meňte podľa výrobcom predpísaných intervalov alebo

po najazdení 60 000 km.

Trápi Vás nepojazdné vozidlo?